August 26, 2018

August 20, 2018

March 11, 2018

January 27, 2018

January 5, 2018

December 29, 2017

September 14, 2017

August 29, 2017

Please reload

Siste innlegg

ProteinBrød!

January 28, 2017

1/1
Please reload

Utvalgt innlegg

Kort fortalt om detoxen!

January 27, 2017

ANGÅENDE VEKTNEDGANGEN.

Det er helt normalt at man går ned mest i uke 1 (ser bortifra noen unntak, for de finnes). Kroppen har ingen karbohydrater å forbrenne og må hente energi fra fettcellene. Den er programmert til å hente dette fra magefettet. Vektnedgangen avhenger også av om hvordan forbrenningen din er i utgangspunktet. Alle vil få påvist ketoner i blod og urin i uke 1, men ved hjelp av Restorate som retter opp i syre/base balansen i kroppen så er dette ufarlig. Det er derfor dietten ikke skal tas uten næringstilskuddene. Nettopp for at den skal være trygg og at kroppen får jobba slik den er skapt til å jobbe.

Så når vi innfører yoghurt og grønnsaker i uke 2 roper kroppen HURRA endelig karbohydrater å bruke som energi. Da bruker den de karbohydratene den får, og når det er tomt så hiver den seg på magefettet igjen. Derfor går du ikke like mye ned i uke 2.

Når uke 3 kommer har kroppen begynt å vent seg til at den får litt karbohydrater, men ikke helt skjønt at den skal senke forbrenningen selv om den har fått mindre kalorier i 14 dager. Da kjører kroppen på med samme forbrenning og vektnedgangen øker litt igjen.

Når uke 4 kommer opplever mange at det renner av ennå flere kg. Kroppen har ennå ikke gått over i sparebluss og forbrenner som aldri før.

Det er nøyaktig 28 dager du klarer å lure kroppen til å forbrenne på max. Kroppens syklus er nemlig på 28 dager. Derfor er det svært viktig at du etter de 28 dagene begynner å leve som normalt og ikke fortsetter med selve dietten. For det som skjer om du gjør det er at kroppen sier til seg selv: "Monika trenger ikke høyere forbrenning fordi hun spiser bare 1300 kcal og senker da forbrenningen". Du klarer altså å lure kroppen i 28 dager men ikke lenger.

FASE 2 - Spis sunn mat fra tirsdag-fredag kl. 17.00 og bruk redskapene du har lært. Minst mulig salt og sukker. Lag maten fra bunnen av. Kok poteter med å dele dem i 2, kok i 10 min, hell av vannet og kok dem ferdig i nytt vann. Spis grovest mulig brød eller knekkebrød.

Fra fredag kveld til søndag kveld. Kos deg max og få i deg mer kalorier enn du til daglig bruker. Dette er med på å trigge kroppen til å ikke senke forbrenningen.

Når mandag kommer og du har kosa deg max i helga. Ta deg en HVIT dag. På denne måten får du renska opp i kroppen igjen.

Om du har mange kg igjen å ta av så kan det være lurt å fortsette med Aminosyrene og Herbaslim-teen. Du finner også proteinkilder i mer enn kjøtt og fisk. 1g protein pr kg kroppsvekt er anbefalt av Aage for en sunn livsstil.

BRUK SUNN FORNUFT du har redskapene som skal til. Og det er du som kjenner hva kroppen din tåler og hva den ikke vil ha. 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Følg oss
Please reload

Søk etter tags
Please reload

Arkiv
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square